Jehvina
uputstva čovečanstvu koja su zabeležena u Njegovoj Reči, mogu se menjati kroz
razne periode vremena ili vekove. Ovi periodi stvoreni su oko centralnih figura
(predstava). Sa ciljem da razumemo našeg Oca veličanstveno Kazivanje, moramo
raspoznati period u kom je uputstvo napisano i kome je ono bilo dato. Ako se to
ne učini, rezultiraće doktrinarnom greškom i zloupotrebom Očevog Kazivanja. Na
primer, Adamova i Evina zapovest nije bila da jedu sa drveta saznanja dobra i
zla. Da li se ovaj nalog (zakon) odnosi i na nas danas? Ne, jer je bio dat u
veku Adama i Eve i bio upućen njima, a ne nama. Drugi primer Jehvine volje,
izmenjen vremenom, bile su dve Jakobove žene. Mogu li ja sada imati dve žene,
sudeći po Očevom Kazivanju? Da li je Jakob imajući dve žene zgrešio, tokom
njegovog perioda? Verujem da postoji 12 vekova (perioda) po Kazivanju Jehvinom;
deset od njih uključuju čovečanstvo. Raspoznavanjem različitih naloga (zakona)
za razne periode apsolutno je neophodno ako ćemo ovladati veštinama Očevog
Kazivanja.
Periodi čovečanstva
|
Duhovna značenja
brojeva
|
1. period Adama i Eva
|
Sloga i početak
|
2.period Kaina
|
Razlike i opšta
mržnja
|
3.period Noe
|
Savršenstvo,
božanska perfekcija
|
4.period Abrahama
|
Stvaralački rad
|
5.period Mojsija
|
Božanska lepota
|
6.period Džošue
|
Ljudski rast,
Sin Čoveka
|
7.period Hrista, Tajne
|
Duhovna
perfekcija, Sin Elohimov
|
8.period Zveri
|
Poboljšanje,
vaskrsnuće
|
9.period Hrista kao kralja
|
Konačna presuda
|
10.period Jehve kao kralja
|
Savršenstvo
božanskog reda
|
Doba Adama i Eve počine mitom o Postanju 1.3, a
završava se izopštavanjem iz raja u Postanju 3.24. Taj vremenski period
verovatno je manji od devet meseci, zato što nije bilo dece rođene u raju.
Karakteristike doba Adama i Eve su: Adam i Eva su stacionirani u raju, oni su
vegetarijanci, mogu da komuniciraju sa Jehvom, Jehva obitava u raju zajedno sa
njima, postoji samo jedan zakon. Doba Adama i Eve je prvo doba. Broj jedan u
svim jezicima je simbol zajedništva. Zajedništvo je bilo nedeljivo i nije
postojala potreba za drugim brojevima.
Doba Kaina počinje Kainovom pobunom protiv Jehve i
ubistvom njegovog svetog brata Avelja. Ovo doba se završava Jehvinim rečima: „Moram
da ukloniti čoveka kog sam stvorio sa lica zemlje”, koje su rečene pre potopa.
Zašto? „...Jehva je video da je slava (veličina, moć), bila grešnost čoveka na
zemlji, i da je svrha zamisli njegovog srca, bila samo zlo svakog dana.“
Trajanje ovog doba je približno 1650 godina. Karakteristike ovog doba su: nije
bilo glavne kazne i možda nije bilo pravila, bili su vegetarijanci, a Jehvino
prebivalište bilo je u Raju, a ne na zemlji. Doba Kaina bilo je drugo doba. „Drugi
iz bilo koje numeracije stvari uvek trpi pečat različitosti i opšte mržnje.
Uzmite drugu tvrdnju Jehvinog Kazivanja. Prva je: Na početku, Elohim je stvorio
nebo i zemlju (Postojanje 1:1). Druga je: Sada je zemlja postala odbačena i divlja, a tama je bila
lice burne (urlajuće) dubine.. Prva govori o perfekciji i redu a druga o
propasti i opustošenosti“.
Doba Noe počinje sa „I Noa napravi oltar Jehvi“.
Jehva sklopi ugovor sa Noom, simbol ugovora je duga. Doba se završava kada
Jehva sklopi ugovor sa Abrahamom. Trajanje ovog doba je približno 450 godina.
Karakteristike su: glavna kazna je bila doneta (propisana), ljudski rod više
nije bio vegetarijanski, Jehvino prebivalište je još uvek u Raju. Doba Noe je
bilo treće doba. „Tri je prvi od četiri savršena broja. Tri označava božansko
savršenstvo, sedam označava duhovno savršenstvo, deset označava redno
savršenstvo a dvanaest označava savršenstvo upravljanja. Prvo pojavljivanje
broja je u Postanju 1:13. Treći dan bio je dan na koji je zemlja izazvana da se
podigne iznad vode, simbolizujući tako uskrsnuće života.“
Doba Abrahama počinje Jehvinim sklapanjem ugovora sa
Mojsijem njegovim narodom. Trajanje ovog doba je približno 400 godina.
Karakteristike ovog doba su: seme Abrahama i Sare je začeto, između nacija, da
se odvoje od Jehve, koji je kasnije postao poznat kao Hebrej; obrezivanje je
bilo obavezno za sve muškarce; pravila, propisi i zakoni bili su zadržani.
Jehvino prebivalište, za čovečanstvo, moglo je biti promenjeno na planinu
Horeb; buduće spasenje doći će sporazumom sa Abrahamom. Doba Abrahama bilo je
četvrto doba. “Četvrti dan video je materijalno stvaranje završenim (petog i
šestog dana preostalo je još snabdevanje (opremanje) i naseljavanje zemlje
živim bićima). Četiri je broj materijalne upotpunjenosti.” Nova Zemlja, zemlja
Kanana, Jehvino obećanje Abrahamu, će, u budućnosti, biti nastanjena semenom
Abrahama. Četvrtog dana stvaranja stvorene su zvezde. Jehva je obećao Abrahamu
još i “Ja ću učini da se seme razmnoži kao zvezde na nebu”.
Doba Mojsija počinje sa Jehvinim sporazumom sa
Mojsijem i njegovim narodom. Ovo doba se završava kada Jehva započnje svoju
vladavinu. Trajanje doba je približno 1500 godina. Karakteristike ovog doba su:
Zakon Mojsijev, Jehva je bio Elohim na jevrejskom, posebna dijeta; Jehvino
prebivalište sa ljudima je na Tabernaklu i kasnije u Solomonovom svetilištu;
spasenje je u radu. Doba Mojsija je peto doba. Broj pet je broj milosti i
pomaganja. „Tabernakl je imao pet za svoj broj sveprostiranja, skoro svaka mera
bila je umnoženi broj pet. Spoljni sud bio je 100 lakata dug i 50 lakata širok.
Na obe strane bilo je 20 stubova, a duž svakog završetka bilo je 10 stubova,
ili 60 ukupno; to je 5x12, ili milost vlasti (uprave). Stubovi koji su
pridržavali (držali) zastore bili su 5 lakata odvojeni (udaljeni) i 5 lakata
visoki, a otvor spoljnog zastora bio je podeljen na kvadrate od 25 lakata
(5x5).“
Doba Jošue počinje sa Jehvinim pomazanjem Sina Svog
duhom. Doba se završava kada Jošua prospe sveti duh na sve koji veruju u Dan Pentekosta.
Trajanje doba je između jedne i tri godine. Karakteristike doba su: pomaganje i
istina („zakon, kroz Mojsija, dao je
pomaganje i istinu, kroz Jošuu Pomazanje i takav opstao“); Jehva je i dalje
Elohim na jevrejskom; istina o našem protivniku i našem ovlašćenju i moći nad
njim je obelodanjena; Jehva kao Otac je bio obelodanjen; Jošua je izvršavao
zakon Mojsijev; istina o zakonu je bila potpuno obelodanjena; zakon i proroci,
do Jovana iz tog vremena, dobre vesti o kraljevstvu Jehvinom, su bile
proklamovane. Jošua je bio iz Melhisedekovog sveštenstva; prebivalište Jehvino
nije bilo u zdanju već u Sinu Svom, Jošui; spasenje je i dalje bilo u radu.
Doba Jošue je bilo šesto doba. Čovečanstvo (Adam) bio je stvoren šestog dana,
što čini broj šest ljudskim brojem. Jošua je nazivan Sinom Adamovim (čovekovim).
U četiri Jevanđelja, sam Isus, korišćen je 558 puta, dok je sam Hrist korišćen
48 puta. Grčka reč, ΙhsouV
, je reč prevedena na engleski kao Jesus (Isus). ΙhsouV, je sastavljena iz šest slova. Imamo
čudesnu isprepletanost i kombinaciju brojeva šest i sedam, koji služe da
unapred uspostave njegovu ljudsku prirodu, Sina Čoveka, broj šest i Elohimovu
prirodu, Sina Jehve, broj sedam, Jošua Hrista. Doba Hrista počinje Danom Pentekosta.
Doba se završava Parousia-om Gospoda za telom svojim, Zasedanjem Jehvinim. Ovo
je naše sadašnje doba, koje traje preko 2000 godina. Karakteristike doba su:
tajna je obelodanjena (otkrivena), ko je Hrist. Hrist je Glava a mi smo Telo
njegovo; ni Jevrejin, ni neznabožac, već Zasedanje Jehvino; duh je nad svim
vernicima; vernici nisu više sluge već rođeni kao Elohim, deca Jehvina, možemo
jesti sve, spasenje je u milosti a ne u radu; novi sporazum, vladavina duha a
ne zakona sada postoji. Doba Hrista je sedmo doba. Sedam je broj duhovnog
savršenstva; dan Jehvinog odmora od svih Njegovih poslova. Sedam je, kao ni
jedan drugi, broj korišćen u Kazivanju Jehvinom. Jehva se u ovom dobu odmara,
jer je sve stvari stavio pod noge Sina Svog, Hrista, koji izvodi svo stvaranje.
Hrist je smešten na desnu ruku Oca. Grčka reč CristoV,
sastavljena je iz sedam slova. Hrist sam korišćen je 208 puta u Sedam Pavlovih
Poslanica, a Isus 45 puta.
Doba Zveri počinje posle Parsouia Gospoda za telom
svojim. Doba počinje u Otkrovenju 1:1. Doba Zveri se završava kada đavo odskoči
1000 godina, a zver i lažni proroci budu bačeni, živi, u jezero vatre. Trajanje
doba je približno sedam godina. Karakteristike doba su: postoje samo Jevreji i
neznabošci u ovom dobu, ovo doba je nastavak četiri Jevanđelja; spasenje je u
radu. Doba Zveri je osmo doba. Osam je broj preporođenja i uskrsnuća. Dete će
biti obrezano osmog dana, što je bio znak sporazuma sa Abrahamom. Na kraju doba
zemlja će biti uništena i preporođena. Uskrsnuće pravde će se javiti u ovom ili
sledećem dobu.
Doba Hrista, kao Kralja, počinje Hristovim
gospodarenjem preporođenog neba i zemlje i sve stvaranje je podređeno njemu.
Doba se završava sa presudom belog prestola; kada smrt, sheol (pakao, grob) i
oni koji nisu zapisani u Knjizi Života, budu bačeni u jezero vatre. Trajanje
doba je 1000 godina. Karakteristike doba su: pravednost, radost i mir na
zemlji, jer Pravedni Sudac vlada; Hrist će vladati zemljom. Doba Hrista Kralja
je deveto doba. Devet je broj završetka suđenja. “Označava završenost, kraj i
sve stvari proizilaze iz čoveka; presude čoveku i njegovom radu.” Postoji devet
voćki i devet prikaza duha. Presuda belog prestola će se pojaviti na kraju ovog
doba.
Doba Jehve kao Kralja, počinje u Novom Jerusalemu
spuštenog iz Raja. Ovo doba nema kraj. Karakteristike ovog doba će biti: novi
Raj i zemlja gde Jehva boravi sa čovekom, na Zemlji. Više nema smrti, tuge i
patnje. Doba Jehvem kao Kralja je deseto doba. Deset simbolizuje savršenstvo
božanskog reda. “Završenost (potpunost) reda, beležeći čitav obilazak (šetnju
oko) ičega, zato je zauvek postojeća simbolika broja deset. Podrazumeva da
ništa ne nedostaje; da je broj reda savršen; da je čitav ciklus završen.” Deset
pretstavlja Deset Zapovesti, desetinu i deset epidemija u Egiptu. Kada se 3,
broj božanske savršenosti doda broju 7, broju duhovne savršenosti, dobija se
10, redna savršenost, broj božanskog reda.
Dva doba koja ne sadrže čovečanstvo, pojavljuju se u
Postanju 1:1 do 1:2. „Na početku, Elohm stvori nebo i zemlju.“ Ovo bi bilo prvo
doba, savršeno u stvaranju. Nešto se desilo između pesme jedan i pesme dva, što
je uzrokovalo drugo doba, koje je rezutiralo tamom. „...Zemlja je postala
odbačena i divlja, a tama je bila lice urlajuće dubine...“ Moguće objašnjenje
što je zemlja postala bez forme ili prazna može biti rezultat palih glasnika,
dinosaurusa i ostalih bića, koji su se bunili protiv Jehve. Bića prvog neba i
zemlje, u Postanju 1:1, mogla su se buniti protiv Jehve, kao što su se Adam i
Eva bunili protiv Jehve, u drugom nebu i zemlji, a rezultat njihovog dela bila
je poplava koja se desila u dobu Noe. Ne znamo razlog propasti koji se pominje
u Postanju 1:2, jer nam Kazivanje to ne govori. Broj 12 simbolizuje savršenstvo
u vlasti; postojalo je 12 plemena u Izraelu, 12 Apostola i 12 meseci u godini.
Нема коментара:
Постави коментар