Ostaci (zaostavština) Zoroastrianizma
Kalendar
ustanovljen od Ahamenidske dinastije (648 do 330 p.n.e.) prvog persiskog
carstva, bio je baziran na egipatskom solarnom kalendaru koji je imao mesece u godini i dane u mesecu
posvećene njihovim božanstvima. Ahamenidi su zamenili ove sa božanstvima iz
Zoroastrianske vere, i petnesti dan svakog meseca je bio posvećen Mitri. (Dae-pa-Meher).
Šesnesti dan svakog meseca i jedan mesec u godini bili su posvećeni Meheru,
čiji se indetitet meša sa Mitrom u kasnoj persiskoj kulturi. Ova kalendarska
posvećenja su i dalje prisutna u religioznim kalendarima Zoroastrianaca. Mesec
koji je bio posvećen Meheru u pre-Islamsko vreme su bili obnovljeni kroz ime
sedmog meseca u godini u zvaničnom nacionalnom kalednaru Irana iz 1925. godine.
Proslavljanja u nedelji koja sledi iza zimske kratkodnevice, danas zvana Shab-e
Yalda u Iranu su ostaci kulture koja je
slavila rođenje božanstva svetlosti na taj dan. Yalda bukvalno znači „rođenje
sunca“.
Predhodeći
padu Sasanitskog carstva 651. godine, nakon koga Zoroasteizam i Mazdaizam
bivaju istisnuti Islamom, Mitranski hramovi mogli su biti pronađeni u čitavom
carstvu.
Нема коментара:
Постави коментар